Listing 1 - 10 of 355 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Environmental planning --- Private houses --- Périodiques --- Tijdschriften --- Architectuur ; geschiedenis --- Tuinarchitectuur ; geschiedenis --- Periodicals --- 718.7 --- Architectuur; geschiedenis --- Tuinarchitectuur; geschiedenis --- Architectuur--geschiedenis --- Tuinarchitectuur--geschiedenis --- Ruimtelijke ordening --- Landschaps- & tuinarchitectuur --- Landschaps- & tuinarchitectuur --- 582 Landschapsbescherming --- Château --- Bâtiment, histoire --- Revue, histoire --- landscape gardening --- historic gardens
Choose an application
Geschiedenis geven biedt een totaalpakket voor toekomstige leerkrachten in het Vlaamse lager onderwijs. Het boek geeft niet alleen praktische kennis over didactiek voor het vak geschiedenis op de basisschool, maar het biedt ook talloze verrassende ideeën voor geschiedenislessen en suggesties om verbanden te leggen met andere vakgebieden.De inhoud van dit boek is volledig toegespitst op het onderwijs in België. De belangrijkste gebeurtenissen en ontwikkelingen van de oudheid tot de moderne tijd komen voorbij.Het boek is overzichtelijk opgezet: tien hoofdstukken, één tijdsperiode per hoofdstuk. In elk hoofdstuk wordt aandacht besteed aan de geschiedenis van België, rijk geïllustreerd en waar mogelijk in internationaal perspectief. Ieder hoofdstuk heeft dezelfde indeling: didactiek, achtergrondinformatie en lessuggesties. Er is veel aandacht voor de lespraktijk. De achtergrondinformatie is helder en duidelijk en legt steeds de link naar de wereld van vandaag.Geschiedenis geven helpt je te doen wat de titel belooft: geschiedenis geven. Op een verantwoorde, goed onderbouwde en inspirerende wijze helpen de auteurs je daarin graag op weg.Bron: uitgever
Geschiedenis --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Geschiedenis ; didactiek --- Didactics of history --- Didactics of primary education --- geschiedenisonderwijs --- geschiedenis --- WO (wereldoriëntatie) --- België
Choose an application
Didactics of history --- onderwijs --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- Periodicals --- Didactiek van de geschiedenis --- Geschiedenis --- Onderwijs ; Nederland ; geschiedenis --- antieke cultuur --- tijdschriften lerarenopleiding mens en wereld --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
pr. Engelse titel: The ornament of the world
Andalusië --- Christendom --- Etnische groepen --- Joden --- Moslims --- Spanje --- geschiedenis. --- cultuurgeschiedenis. --- christendom --- Islam --- History of civilization --- History of Spain --- Jodendom --- Andalusia --- Andalusië ; cultuurgeschiedenis --- Islam ; geschiedenis --- #KVHA:Geschiedenis; Spanje --- eu-span 944.3 --- 925.9 --- islam --- Arabische cultuur --- geschiedenis --- geschiedenis - Spanje : middeleeuwen --- geschiedenis - Middeleeuwen : overige onderwerpen --- Cultuurgeschiedenis --- Middeleeuwen --- Cultuur --- Cultuurfilosofie --- Toerisme --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- 921 --- Arabië geschiedenis --- Spanje geschiedenis --- geschiedenis Europa --- histoire Europe --- Andalusië ; cultuurgeschiedenis --- Geschiedenis. --- Cultuurgeschiedenis.
Choose an application
'Fascist' is nog altijd een populair scheldwoord. Maar wat was het fascisme eigenlijk, en waarom werden mensen erdoor aangetrokken? Fascisme bood idealenMiljoenen Europeanen geloofden in de vorige eeuw heilig in het fascisme. Deze nieuwe, revolutionair-utopische ideologie en massabeweging bood zijn geestdriftige aanhangers grootse idealen om voor te leven, te sterven en te doden. Het fascisme beloofde een nieuwe samenleving, een nieuwe cultuur en zelfs een nieuwe mens.De geschiedenis van de twintigste eeuw kan onmogelijk begrepen worden zonder de ideologie van het fascisme en de oorsprong ervan te bestuderen. Geworteld in onze cultuurDeze historische zoektocht levert in Wat is fascisme? een caleidoscopisch mozaïek op van fascinerende verhalen. Revolutionaire syndicalisten, avantgardistische kunstenaars, verkondigers van Arische ‘god-mensen’, sociaaldarwinisten, schuimbekkende antisemieten, de populairste Weense burgemeester ooit en bekende filosofen en staatlieden passeren de revue. Duidelijk wordt dat het fascisme geen bedrijfsongeval in de Europese geschiedenis was. Het blijkt dieper in onze cultuur en geschiedenis geworteld te zijn dan we eigenlijk zouden willen weten.
politieke strekkingen --- 329 --- Fascisme ; geschiedenis --- fascism --- fascisme --- History of Europe --- Political philosophy. Social philosophy --- Europese geschiedenis
Choose an application
In Aan de rand van de wereld beschrijft Michael Pye hoe volkeren rond de Noordzee de eerste grote stappen zetten richting ons hedendaagse monetaire systeem, een rechtvaardige justitie, de moderne wetenschap en een opener visie op liefde en seks. Door overzees contact konden deze ideeën zich verspreiden en kreeg de Noord-Europese identiteit definitief vorm. Pye laat ons kennismaken met Vlaamse vissers en Nederlandse ambachtslui, Vikings en artiesten, spionnen en ondernemende hanzeaten.
History of Europe --- anno 500-1499 --- anno 1500-1599 --- Northsea Region --- Middeleeuwen --- Civilization [Medieval ] --- Europe [Northern ] --- Middle Ages --- History --- Geschiedenis --- Noord-Europa --- Cultuurgeschiedenis --- Culturele antropologie --- 925 --- geschiedenis --- #GGSB: Geschiedenis (Middeleeuwen) --- geschiedenis - Middeleeuwen --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Geschiedenis (Middeleeuwen)
Choose an application
Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.
Didactics of history --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.6 --- Didactiek --- Geschiedenis : didactiek --- 930 --- Geschiedenis --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Posters : Tijdlijn (in 2 stukken) - Een landbouwnederzetting in de eerste middeleeuwen - Een stad in de tweede middeleeuwen - Stadscultuur in Brugge ca. 1400 - Een gotische kathedraal in opbouw - Een benedictijnenabdij
485.6 --- Geschiedenis. --- geschiedenis. --- leerboeken. --- schoolboeken. --- secundair onderwijs. --- Didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer. --- Geschiedenis - Maatschappijleer. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Geschiedenis --- schoolboeken --- 485.5 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Middeleeuwen --- Kunstsecundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Gotische architectuur --- Landbouw --- Benedictijnen --- Abdijen --- Steden --- Brugge --- Tijdlijn --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Abdij --- Stad --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Tuinbouw --- Milieu --- zzzzzzz --- Gotiek --- Architectuur
Choose an application
De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Listing 1 - 10 of 355 | << page >> |
Sort by
|